close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מטעינים רכב חשמלי בבית?

מערכת שורשב חשוון, תשפב08/10/2021

הרכב החשמלי כבר כאן ולכן בעלי רכבים רבים מעוניינים להיערך לכך כיאות ולכן הם בודקים כמה אופציות של הטענה, כמו טעינה באופציה הביתית או באופציה הציבורית במקומות כמו תחנות דלק או אלו המשויכות למשרד שיש בו עובדים רבים

תגיות:

הטענה ביתית
הדרך הנוחה ביותר היא להטעין את הרכב החשמלי בהטענה ביתית, כך כל אדם יכול לבצע פעולה זו בשעות הנוחות לו. ברוב המקרים ההעדפה היא לבצע את הטעינה בשעות הלילה, כך שיש את כמות השעות הרצופות והפנויות אשר נדרשות לטעינה. בנוסף לכך גם כיוון שבשעות הללו אין מכשירי חשמל זוללי חשמל שפעילים בבית כמו מייבש כביסה או דוד החשמל ולכן לא יוצרים עומס על מערכת החשמל הביתית.

הטענה של רכב חשמלי ליד בתים פרטיים
אם מדובר בבית פרטי מתקינים בחניה אשר צמודה לבית, עמדת הטענה AC של EV

Energy באמצעות שקע חיבור 1 A או שקע חיבור 2 A . אם מדובר בעמדה מהירה DC יש צורך בהתקנה של תשתית חשמל עוצמתית כמו בעמדות ההטענה הציבוריות.

בכל פעם שמטעינים את הרכב החשמלי בהטענה ביתית, זוהי השלמה של הטענת הסוללה עד הגעה למצב שבו כל הסוללה מלאה. בהטענה רגילה פרק הזמן הנדרש הוא בין 8-4 שעות ולעומת זאת בהטענה מהירה אפשר תוך חצי שעה למלא כשמונים אחוז מתכולת הסוללה.

זמן הטעינה משתנה בין הסוללות השונות של הרכבים החשמליים וזאת על פי הסוג של הסוללה. מערכת הניהול הפנימית של כל סוללה מותאמת לרכב והיצרן מעניק עליה אחריות בת שנה או שנתיים על פי החלטתו של כל אחד מהיצרנים של הרכבים החשמליים.

בנוסף לכך יש כמה גורמים אשר משפיעים על זמן הטעינה של הסוללה והם מהירות הפעילות של עמדת הטעינה, גודלה של הסוללה ורמת הזרם של המטען הפנימי.

העלות הממוצעת של טעינה ביתית רגילה היא 9 אגורות לכל קילומטר ואם ההטענה מתבצעת בעמדה המהירה, העלות היא 36 אגורות לכל קילומטר.

הטענה של רכב חשמלי בבניין משותף
מי שמתגורר בדירה בבית משותף יכול להפעיל עמדת הטענה לרכב חשמלי של EV Energy אם קיימים הנתונים הבאים:

  • חנייה ספציפית אשר שייכת רק לבעל הנכס ורשומה כך במשרדי רשם המקרקעין.
  • גישה ישירה מחנייה זו לעמדת טעינת החשמל בדירה של בעל הנכס.

מדובר בהליך אשר מצריך את אישורם של הדיירים הנוספים בבית משותף זה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה